Nivel B1 (Lower Intermediate)
Programa Nivel B1 (Lower Intermediate) para descargar
Unit 1 (La oración simple)
14 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: La oración interrogativa:
– Lesson 1.1 Preguntas sobre el sujeto (Who’s speaking?) y sobre el objeto (Who did you see yesterday?).
– Lesson 1.2 Preposición al final de la oración (What are they looking for?).
– Lesson 1.3 How…? seguido de adjetivo o adverbio. (How tall is she? How often do you go on holiday?).
Lesson 2: La oración exclamativa:
– Lesson 2.1 Interjecciones más comunes (Oh dear! What a relief!).
– Lesson 2.2 Exclamaciones con what, how; this, that, these, those (Those are beautiful horses! How smart you look!).
Lesson 3: La oración imperativa:afirmativa / negativa (Come here / Don’t cry).
Lesson 4: Preguntas y respuestas breves:“Tag questions” y “Tag responses”.
Lesson 5: Oraciones impersonales:You (You press the button and get a coffee at once). – There + be (There’s been an earthquake in Japan).
Lesson 6: Preguntas para responder.
– Lesson 6.1 Reply questions, echo questions (She’s invited 40 people for dinner. She’s invited how many?).
– Lesson 6.2 Preguntas que indican que se está prestando atención (attention signals) (I’ve got a headache. Have you, dear? I’ll get you an aspirin).
Lesson 7: La pasiva en todos los tiempos del nivel:(My purse has been stolen) con modales seguidos de infinitivo de presente en su forma simple (Money should be kept in a bank) y con dos objetos (We were given free tickets for the circus).
Unit 1 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 2 (La oración compuesta)
31 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Coordinación afirmativa y negativa.
– Lesson 1.1 Both… and…, neither… nor…
– Lesson 1.2 Disyuntiva: either… or… (You should either play the game or leave now).
– Lesson 1.3 Adversativa: not only… but also…
Lesson 2: Oraciones desiderativas.
-Lesson 2.1 I wish + Pasado Simple (I wish I had a better car).
-Lesson 2.2 I’d rather + verb infinitive (I’d rather travel in summer).
Lesson 3: Subordinación nominal.
– Lesson 3.1 That / if / wh- words + clause, whether…or (…) (He doesn’t know whether he’ll get a job or not).
– Lesson 3.2 De infinitivo y de infinitivo con diferente sujeto (I’d like him to stay. They didn’t let me take part in the game).
– Lesson 3.3 De gerundio.
Lesson 4: Estilo indirecto: cambios en los tiempos verbales y en otros elementos de la oración.
-Lesson 4.1Con verbos modales (He asked me if I could help him. He said he might be back the following day).
Lesson 5: Subordinación de relativo especificativa.
– Lesson 5.1 Who, whom, which, that, whose, where, when y why.
– Lesson 5.2 Omisión del pronombre relativo objeto en las especificativas (The car I bought yesterday).
– Lesson 5.3 Omisión del pronombre relativo en combinación con el verbo be en las especificativas (The man [who is] standing at the door is Geoff’s father).
– Lesson 5.4 Posposición de la preposición (The man you spoke about visited the office).
– Lesson 5.5 Con preposiciones (The house in which he was interested was a bargain).
– Lesson 5.6 Con where y when (That’s the place where she was born. That’s the period when she lived in the USA).
Unit 3 (Enlaces)
7 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Temporales: as, once, when, before, after, until / till, while, as soon as, since.
Lesson 2: Concesivos: although, in spite of, despite, nevertheless, however, but, on the other hand, even if, even though, though.
Lesson 3: Causales: because, as, since.
Lesson 4: Consecutivos: such/so…that, so much/many…that, so, therefore, as a result.
Lesson 5: Finales: to, in order (not) to, so as (not) to, so (that), in case, for+ing.
Lesson 6: Condicionales: unless, as long as, if.
Lesson 7: Modales: as, as if, as though.
Unit 3 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 4 (El sustantivo)
20 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: El sustantivo singular y plural: revisión y extensión.
– Lesson 1.1 Sustantivos que se usan sólo en plural (clothes, goods, …).
– Lesson 1.2 Summation plurals (sustantivos contables de objetos con 2 partes) (glasses, shorts, …).
– Lesson 1.3 Plurales no marcados morfológicamente (people, police, …).
– Lesson 1.4 Sustantivos singulares terminados en “s”(economics, aerobics, maths, …).
Lesson 2: El sustantivo contable e incontable: revisión y extensión.
– Lesson 2.1 Sustantivos sólo incontables (information, luggage, news, weather, …).
– Lesson 2.2 Sustantivos más comunes pertenecientes a dos clases (a paper / some paper).
– Lesson 2.3 El sustantivo incontable de origen verbal (heating, …).
Lesson 3: El género en el sustantivo.
– Lesson 3.1 Sustantivos más comunes con diferentes formas para el masculino y femenino (boy / girl, aunt / uncle, …).
– Lesson 3.2 Sustantivos más comunes con género marcado morfológicamente (widow / widower, … ).
– Lesson 3.3 Sustantivos simples y compuestos más comunes con género dual (artist, adult, passenger, minister, doctor, guest, …).
– Lesson 3.4 Sustantivos de género común (baby, cat, …).
Lesson 4: Sustantivos que se refieren a un colectivo (crew, party, staff, audience…).
Lesson 5: El sustantivo como complemento de otro sustantivo (tea cup; coffee table; London underground …).
Lesson 6: El genitivo.
– Lesson 6.1 La noción de posesión: ’s / of . Revisión y extensión.
– Lesson 6.2 Doble genitivo (a friend of mine).
– Lesson 6.3 Reconocimiento del uso del genitivo con ‘s en ciertas expresiones de tiempo: a day’s work, in three years’ time. Comparar con la estructura a three-week holiday.
Unit 4 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 5 (El adjetivo)
12 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Adjetivos relativos y absolutos: ‘gradable’ (difficult / hungry) y ‘non-gradable’ (dead /married); ‘extreme’ (starving, amazing, awful…).
Lesson 2: Posición y orden de los adjetivos: (a nice little French café).
Lesson 3: Grado positivo, comparativo y superlativo: revisión y extensión. Formas irregulares better/the best, worse/the worst, more/the most, less/the least, further/the furthest. La comparación de inferioridad less… than.
Lesson 4: Adjetivos para expresar comparación the same as, similar to, different from.
Lesson 5: Función predicativa (Eliot remained silent; Naomi made her brother uncomfortable; The children were all asleep).
Lesson 6: Función atributiva (an atomic scientist; the main reason; the only time).
Lesson 7: Diferencias entre los adjetivos terminados en –ing y -ed(boring / bored, …).
Lesson 8: Prefijación (un-, in-, im-, il-, ir-, dis-, mis-) y sufijación (-ful, -less, -able).
Lesson 9: Modificadores del adjetivo. Adverbios que modifican al adjetivo en grado positivo, comparativo y superlativo (quite cheap, slightly cheaper, the cheapest by far, much bigger,far bigger…).
Lesson 10: Adjetivos más comunes seguidos de preposición (keen on music, afraid of spiders, good at maths…).
Lesson 11: Adjetivos seguidos de infinitivo (difficult [for me] to tell, …).
Lesson 12: Likely / Unlikely para expresar probabilidad (I am likely to see him in London).
Unit 5 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 6 (El determinante)
7 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: El artículo: a/an, the. Revisión y extensión de las normas básicas.
– Lesson 1.1 Uso del artículo con: elementos únicos (the moon); ordinales (Elizabeth II), familias (theBrowns), periódicos (The Times), instituciones (the Government), cargos públicos (the Prime Minister) y ciertos nombres locativos (the Pacific Ocean, the river Thames).
– Lesson 1.2 Ausencia de artículo: hablando en general (I like flowers); en titulares de prensa (actor to wedathlete) y con ciertos nombres locativos (Mount Everest, Lake Windermere).
Lesson 2: Demostrativos, posesivos, interrogativos: formas, posición y usos.
Lesson 3: Contraste entre no – not … any(I have no information – I haven’t got any information). Usos especiales de some (Can you pass me some plates from the cupboard?) y any (If you have any questions, please let me know).
Lesson 4: Otros determinantes: another, (the) other, both, each, every, either, neither, all, no.
Lesson 5: Cuantificadores. Revisión y contraste entre el uso de cuantificadores con sustantivos contables e incontables: [so/too] much, [so/too] many, [so/too/very] little, [so/too/very] few, a little, a few, more, most, several, plenty of , …
Unit 6 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 7 (El pronombre)
7 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Personales de sujeto y objeto, reflexivos, recíprocos, posesivos, demostrativos, interrogativos e indefinidos: Revisión y extensión.
– Lesson 1.1 Reconocimiento del uso de they/them/their con el referente en singular (If somebody calls, tell them I’ll call them back).
– Lesson 1.2 It en estructuras del tipo It’s good to see you, It takes a minute to get there, It’s a long time since I last saw you.
– Lesson 1.3 Reconocimiento del uso enfático de los pronombres reflexivos (Why don’t you do it yourself?).
Lesson 2: Relativos: who, whom, which, that, when, where, whose, what (=the thing that), why.
Lesson 3: Cuantificadores: a little, a few, enough, [so/too] much, [so/too] many.
Lesson 4: Otros pronombres: another, (the) other, (the) others, both, neither, none, each y all.
Unit 7 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 8(EI verbo):
22 Temas
|
1 Cuestionario
– Lesson 10.2 Para expresar rumores, creencias y noticias (It is said that he won the lottery).
Lesson 11: Phrasal verbs más comunes o verbos con partícula: los tres tipos básicos y orden de sus componentes. Separables (pick up) y no separables (look after, look forward to).
Unit 8 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 9 (El adverbio)
6 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Posición de los adverbios de modo, lugar, tiempo, frecuencia y frases adverbiales dentro de la oración.
Lesson 2: Adverbios y frases adverbiales de frecuencia not any more/longer, once a week,…
Lesson 3: Adverbios de probabilidad: certainly, definitely, probably, … y de actitud: clearly, obviously,…
Lesson 4: El adverbio comparativo y superlativo. Irregularidades. Revisión y extensión.
Lesson 5: Intensificadores adverbiales para modificar el adjetivo y el adverbio (pretty, quite, rather, too, adj./adv. + enough (good enough, well enough), extremely, …).
Lesson 6: Enough, too, so y such.
Unit 9 Test : Speaking – Reading / listening – writing
Unit 10 (La preposición)
9 Temas
|
1 Cuestionario
Lesson 1: Revisión y ampliación de las preposiciones y locuciones prepositivas para expresar estado o movimiento (at, in, against, off, into, across, below, …); tiempo (at, in, on, during, for, since, by, until, till,…); etc.
Lesson 2: Diferencias entre: In time y On time; In the end y At the end; Like y As; In (= wearing ) y With (=having ).
Lesson 3: Régimen de preposición tras.
– Lesson 3.1 Adjetivo (good at, afraid of, anxious about, responsible for, …).
– Lesson 3.2 Nombre (details of, proof of, reason for, marriage to, …).
– Lesson 3.3 Verbo (agree with, listen to, laugh at, arrive in, arrive at, …).
– Lesson 3.4 Verbo + objeto (accuse sb of, congratulate sb on, …).
Lesson 4: Locuciones preposicionales: causales y concesivas Due to / Because of / Owing to; Despite / In spite of.
Lesson 5: Orden de las preposiciones en oraciones de relativo e interrogativas (You are the person I was looking at. What are you talking about?).
Unit 10 Test : Speaking – Reading / listening – writing
EXAMÉN FINAL DE CERTIFICACIÓN DE NIVEL B1
Anterior Tema
Siguiente Tema
Lesson 8: Uso del participio de presente (writing) y participio de pasado (written) en subordinadas adjetivas (The woman waiting at the bus stop is my neighbour. The portrait painted by Picasso has been sold recently).
Nivel B1 (Lower Intermediate)
Unit 8(EI verbo):
Lesson 8: Uso del participio de presente (writing) y participio de pasado (written) en subordinadas adjetivas (The woman waiting at the bus stop is my neighbour. The portrait painted by Picasso has been sold recently).
Anterior Tema
Volver a la Lección
Siguiente Tema
Iniciar sesión
Para acceder a este curso es necesario iniciar sesión. ¡Introduce tus credenciales a continuación!
Nombre de usuario o correo electrónico
Contraseña
Recuérdame
¿Has olvidado tu contraseña?